https://www.youtube.com/watch?v=Ltgm4nZxDZQOldalak

2013. május 6., hétfő

Édes is, savanyú is - milyen is?


Kicsi fiam mondogatta már néhány napja, hogy "ÉDES-SAVANYÚT" enne. Még sosem kóstolta, de ínyenc lévén izgatta a fantáziáját. Fel lett adva a lecke, mármint, hogy legyen még gluténmentes is? A szójaszósz általában gluténes, meglepő módon néhány recept worcester szószt is írt, ami szinté gluténes (globalizáció a konyhában). Keresgélésem nem volt hiába való, mert megszületett a saját gm receptem. Lehet, hogy nem elég autentikus, de Lacikának nagyon ízlett, s ez volt a lényeg.

Csirkemell édes-savanyú mártásban Nanó módra




1 db csíkokra vágott csirkemell
2 gerezd fokhagyma
1 kis fej vöröshagyma
1 db piros színű paprika
1 db kisebb sárgarépa
¼ db zellergumó
1 kis konzerv paradicsompüré (gm)
1/2 konzerv darabolt ananász (én még kisebbekre vágtam)
1 evőkanál kukoricakeményítő 
1-2 kávéskanál ecet
méz
1 teáskanál ételízesítő (gm)
étolaj

Az apróra vágott hagymát kevés olajon megfuttatjuk, hozzáadjuk a csíkokra vágott csirkemellet, s ha a hús kifehéredett, a gyufaszál nagyságúra szelt sárgarépát, a kis kockára aprított zellert, fokhagymát és paprikát is beletesszük. 1-2 percig pirítjuk, majd hozzáadjuk a paradicsompürét, s felöntjük 2-3 dl ételízesítővel felforralt vízzel , beledobjuk a darabolt ananászt, sózzuk. Mézzel, ecettel ízesítjük, egy kis vízzel kikevert keményítővel sűrítjük. 
Főtt vagy párolt rizzsel tálaljuk.

Ha tetszik, készítsd el Te is!



Jó étvágyat hozzá!
   Zsigvica

2 megjegyzés:

  1. Biztosan finom lett. A legközelebb sima ecet helyett próbáld meg balzsamecettel. Tuti még finomabbá teszi.

    VálaszTörlés
  2. Bevallom balzsamecettel készítettem, de muszáj volt bele tenni még sima 10%-os ecetet is, mert úgy túl édes volt. Nagyon szeretem a balzsamecet ízét, lehet, hogy abból többet kellene beletenni. A nagy sikerre való tekintettel (Laci a tányért is kinyalta) szerintem hamarosan megismétlem, s csiszolgatok a recepten.

    VálaszTörlés