https://www.youtube.com/watch?v=Ltgm4nZxDZQOldalak

2015. január 2., péntek

Paleocsinta

Reggelire nagyon palacsinta ehetnékem volt. Kedvem nem volt receptet keresgélni, gluténmentes tapasztalataimra hagyatkozva próbálkoztam, néhány palacsintára való tésztát kikeverni. 1 tojást vettem alapul, próbaként 1 dl házi mandulatejet öntöttem hozzá. A gm. palacsintatésztát is hígabbra szoktam készíteni, mint a búzásat, így fokozatosan kevertem bele a liszteket 1 ek. tápiókakeményítőt, 1 ek. gesztenyelisztet, 1 ek. kókuszlisztet, s mivel még hígnak találtam tettem hozzá még 1 ek. tápiókakeményítőt. Csomómentesre kevertem, kókuszzsírral kikent sütőben ripsz-ropsz kisütöttem a palacsintákat.  Xilittel kevert holland kakaóval szórtam meg, nagy jó kis palacsinták lettek. Apukám palacsinta sütés közepette érkezett, s így ő is megkóstolta, nagyon ízlett neki is.


6 megjegyzés:

  1. Majd kipróbálom. Én 3 tojás, 3 ek gesztenyeliszt, 1 ek tápóka keményítő, 1 ek kókuszliszt, és 2 dl mandulatejes verziót szoktam sütni, de ebből több pali lesz, mint amit meg tudok enni, ezért biztos kipróbálom a receptedet. Hány palacsinta lett belőle?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pici serpenyőben sütöttem, ha jól emlékszem 5 db volt. Három normál méretű szerintem kijön belőle.

      Törlés
    2. Köszi! Az nekem épp elég is.

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki. Én a múltkor hajdina lisztből csináltam. Az is nagyon finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyereknek majd kipróbálom, van is hozzá lisztem.

      Törlés