https://www.youtube.com/watch?v=Ltgm4nZxDZQOldalak

2014. június 1., vasárnap

Mai ebéd

Leves:

Bazsalikomos paradicsomleves rizzsel


Hozzávalók:

1 doboz paradicsompüré
 kis fej vöröshagyma
1 ek zsír
2 ek rizsliszt
pirospaprika
xilit
néhány friss bazsalikomlevél
egy marék rizs

Paprikás rántást készítettem, hozzáadtam a paradicsompürét, majd felöntöttem vízzel,
 beletettem a vöröshagymát, ízesítettem, s amikor felforrt a leves beleszórtam a rizst.
 Addig főztem míg a rizs meg nem puhult. 


Főfogás:

Zöldséges húskenyér hagymás burgonyával, 
vegyes salátával


Zöldséges húskenyér

Hozzávalók:

30 dkg darált sertéshús
2 db tojás
1 fejvöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
4 ek burgonyapehely
1 ek lenmagliszt
bors
majoranna
pirospaprika
kb. 4 dl mexikói zöldségkeverék
gluténmentes zsemlemorzsa

A hagymákat felaprítottam, a többi hozzávalókkal alaposan összedolgoztam. Utoljára került bele a zöldségkeverék. Kenyérkévé formáztam, zsemlemorzsával megszórtam. Kizsírozott pecsenyesütőbe tettem, raktam mellé még egy kis zsírt, s öntöttem egy kis vizet is mellé. Alufóliával letakartam, és 220 fokos sütőbe tettem, majd a fóliát levéve, gyakran locsolgatva pirosra sütöttem.

Hagymás burgonya

A burgonyát héjában megfőztem, majd zsíron kockára vágott hagymát pirítottam, a felvágott burgonyát a hagymás zsírra tettem, megsóztam, s jól átforgattam.

Vegyes saláta

Jégsalátát, uborkát, újhagymát, vajretket, paprikát, paradicsomot felaprítottam, sóztam, színes borssal megszórtam. Fehérborecettel és olívaolajjal meglocsoltam (1:2) arányban. Az egészet jól összeforgattam.


Desszert:

Joghurttorta - epres



Hozzávalók:

2 db kispoharas natúr joghurt
2 dl tejszín 
1 dl tej
xilit ízlés szerint
1/2 cs dr. Oetker zselatin
30-40 dkg kicsi kockákra vágott eper

Az epret előkészítettem, majd a zselatint felmelegítettem a tejben. A tejszínhabot habbá vertem, a joghurtban elkevertem a xilitet. Az édesített joghurtba kevertem a zselatinos tejet és az epret, legvégül a habbá vert tejszínt. Hideg vízzel kiöblített formába töltöttem, s a hűtőbe tettem dermedni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése