https://www.youtube.com/watch?v=Ltgm4nZxDZQOldalak

2014. május 4., vasárnap

Anyák napja


Az első Anyák napja Anyukám nélkül.



Mecsek Zsuzsa: Anya

Én a magas égre néztem,
s nem láttam, hogy itt a földön
kihunyni készül egy gyertya-láng.
Anyám elment, s ott a sírnál,
ahonnan még egyszer visszanézett,
sírtam, s nem gondoltam semmi szépet.
Most az idő már új lapot nyitott,
s a szavak miket számba adott,
megértek talán, hogy formát öltsenek.
Anya, most elmondom Neked,
amit úgy is tudtál, bízom benne,
hogy erős karó voltál nekem
sorsom orkános szelében.
Hajóm alatt Te voltál a hullám,
s árbocomon a vitorla,
mi életemet gyengéden
biztonságos partra sodorta.
Fészek voltál, ahová visszaszállhatott
lelkem. ez az örök vándorló madár,
s röptettél, mikor hívott a látóhatár.
vajon beváltottam reményeidet,
mikor útnak indulva
arcomra csókoltál útlevelet.
álmaimat is Tőled kaptam,
most már tudom, mert úgy váltak valóra
mintha abban is a Te kezed volna.
Most felnézek, és kinyitom az eget
még egy percre, hogy elmondjam Neked,
hogy megnyugtassalak, nem vagyok árva,
mert itt vagy velem, a lelkembe zárva,
a most én őrizlek, védelek,
míg felettem is elszállnak a hűtlen évek.



4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép vers, még a könnyem is kicsordult. Második Anyák Napja Anyukám nélkül!!

    VálaszTörlés
  2. Egy hónapja ment el szegénykém,sok-sok szenvedés után. Borzasztóan hiányzik, nem enyhül a fájdalom. Ezt a verset a temetésére választottam, s nagyon a szívemhez nőt.

    VálaszTörlés
  3. Amíg csak élünk hiányozni fog! A fájdalom nagyon-nagyon lassan enyhül. Tavaly január 24-én halt meg, de nincs olyan nap, hogy ne gondolnék még most is rá! Főleg, hogy a születésnapja (május 2) szinte egybe esik az Anyák napjával.

    VálaszTörlés
  4. Az én drágám március 19-én volt 73 éves, aznap kapott még egy kemót, attól kezdve rohamosan romlott az állapota, az én szülinapom 31-én volt akkor már beszélni nem tudott, de még nagyon örült nekem, még tudott mosolyogni, április 3-án meghalt. 9 évet küzdött a rákkal, ősztől látványosan romlott az állapota, de erre nem lehet felkészülni.

    VálaszTörlés