https://www.youtube.com/watch?v=Ltgm4nZxDZQOldalak

2014. május 9., péntek

Brokkoli sonkamártásban

Biztos sokunk hűtőjében lapul még egy kis darabka nyers sonka húsvétról. De akinél már elfogyott az gépsonkával is elkészítheti ezt az ételt, azzal is nagyon finom.

 Sütés előtt


Sütés után


Hozzávalók:
2 dl rizs
kb. 45-50 dkg  tisztított friss vagy fagyasztott brokkoli
10 dkg sonka
5 dkg reszelt sajt (pl. trappista)

bors
szerecsendió
1 kis doboz tejföl
besamel mártáshoz:
2 dkg vaj vagy margarin
2 dl tej
2 ek rizsliszt

A brokkolit sós vízben megfőztem, leszűrtem, majd a brokkoli főzőlevében megfőztem a rizst is. Ezután elkészítettem a besamel mártást, ebbe tettem az apró kockára vágott sonkát, a tejfölt, fűszereztem sóval, borssal, szerecsendióval. Egy hőálló tál aljára terítettem a rizst, erre a brokkolit, leöntöttem a mártással, majd a megszórtam a reszelt sajttal. 180 fokon addig sütöttem, míg a sajt megpirul a tetején. Ezt a receptet gyakran elkészítem karfiollal is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése