https://www.youtube.com/watch?v=Ltgm4nZxDZQOldalak

2014. május 4., vasárnap

Sonkás kifli glutén- és laktózmentesen

Elhatároztam, hogy a régi, kedvenc süteményeimet megsütöm gluténmentes változatban is. Ezek egyike a Sonkás kifli is, régen nem múlhatott úgy el húsvét, hogy meg ne sütöttem volna. Frissen az igazi, húsvét minden napján egy-egy tepsi került a sütőbe, az előkészített kiflikből.




Hozzávalók:

25 dkg liszt (nálam TAC kenyérliszt)
25 dkg lm túró
25 dkg Liga margarin
1 tk szódabikarbóna
1 tojás sárgája+ 1 ek lm tejföl a kenéshez
szezámmag a tetejére
A tészta nyújtásához egy kevés gm liszt vagy keményítő
A töltelékhez főtt, füstölt sonka és lm tejföl (aprító gépben krémmé pépesítettem)

A tésztához valókat dagasztógépbe tettem, érdekesen krémszerű állaga lett a tésztának, de mivel késő este volt, átöntöttem egy fedeles dobozba és betettem a hűtőbe. Láss csodát, másnapra egy remek jól gyúrható, nyújtható tészta lett belőle. Három részre osztottam, egyenként kinyújtottam és egy nagyobb lábas fedőjét rátéve, szabályos kört vágtam ki belőle. Az eselékből lett egy negyedik gombóc, amiből újabb 8 kifli lett. A köröket 8 cikkre vágtam, mindegyikbe egy-egy mokkáskanálnyi sonkakrémet tettem, majd kiflivé tekertem. A tejfölös tojással lekentem, s szezámmaggal megszórtam.  Majd 200 fokon pirosra sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése